31 Mart 2012 Cumartesi

4+4+4 eğitim sistemi yasa tasarısı hakkında yazı

4+4+4 sistemi yanında birden fazla çelişkiyi de getirdi. Hatta 4+4+4 kanunu nedeninden mecliste büyük olaylar çıktı söyleyebiliriz. herkes internette 4+4+4 ile alakalı bir çok ilgili arama yaptı ve internette anlık 4+4+4 ilgili aramalara tavan yaptı. Çoğu kişi 4+4+4 yasası ile alakalı internette bu aramaları yapıyor.4+4+4 eğitim sistemi nedir, 4+4+4 nedir, 4+4+4 eğitim sistemi meb, 4+4+4 eğitim sistemi, 4+4+4 sistemi, 4+4+4 yeni eğitim sistemi, 4+4+4 eğitim sistemi ne zaman, 4+4+4 eğitim sistemi ne demek, 4+4+4 eğitim sisteminde okul öncesi, 4+4+4 eğitim sistemi yasa tasarısı. Bu aramalardan da anladığınız gibi çoğu kişi herkes gibi 4+4+4 sisteminin ne olduğunu bilmiyor. Aslında 4+4+4 içinde tam bir bilgilendirme bildirilmiyor.



4+4+4 tasarısına göre ilk öğretim kurumlarınıntoplam da süresi 8 yıl olacak ve “bu okullarda kesintisiz eğitim yapılır” belgesi kanundan çıkartılacak. Anlıyacağınız üzere 4+4+4 yasasındailk öğretim kurumlarının toplam da süresi 8 yıl ama istendiği taktirde 8 yıl’ı devamlılığı olmayabilir, yani her hangi bir zorunluluk yok. Bu yeni kanuna göre birinci öğretim iki bölümden oluşacak ilköğretim birinci kademe ve ikinci kademe olarak birbirlerinden bağımsız bir düzen olduğunu söyleyebiliriz.



4+4+4 yazısı okul ücretlerinde şöyle bir içeriği de kapsıyor “6 ile 14 yaş gurubu kız ve erkek öğrenciler devlet okullarında parasız eğitim ve öğretim görecekler”. Kanun bildirildiği tarihte ilköğretim 5,6,7 ve 8. sınıf öğrencileri eğitim hayatlarını 4+4+4 düzenine göre devam ettirecekler.



4+4+4 eğitim sistemi başlangıç tarihi bakanlar tarafından belirlenecek ve 4+4+4 kanunda yani 12 yıllık zorunlu eğitime geçilinceye kadar ilk öğretim son sınıf öğrencileri okullarını bitirdiği taktirde 4+4+4 sistemine dahil olmadan ilk öğretim diplomalarına kavuşacaklar.



4+4+4 eğitim sisteminde orta öğretim birimleri ise 8 senelik iki kademeli ilk öğretimden sonra başlayan 4 yıllık teknik ve mesleki eğitim veren okullar olarak isimlendiriliyor. Bu okullardan mazun olmayı hak edenlere ise orta öğretim diploması verilmesi belirlendi.



Yeni yasada ise ilk öğretim ibaresi ilk öğretim birinci kademe olarak değiştirilecek. Çırak olmak için en az ilköğretim mezunu olma ve 14 yaşı bitirme kanunu da değiştiriliyor. Çırak olabilmek için ilk öğretim birinci kademe yi tamamlamak ve 11 yaşını bitirmek artık bu yasa iel yeterli oalcak. Yani yeni tasarı ile çıraklık yaşı da 3 yaş aşağıya çekilmiş olucak ve öğrencilerr hızlı iş hayatına katılacak.



4+4+4 yasasında yeni bir düzenleme ise katsayılar arası fark, üniversiteye girişte uygulanan katsayı farkı yeni 4+4+4 yasası ile YGS sınavında fırsat eşitliliğine gidiliyor ve bu oluşum yök tarafından kendi bilgilerine ve bilinen yöntemlere göre yapılacağı bildiriliyor.



4+4+4 YGS üzerindeki bir etkisi de 4+4+4 eğitim sistemi ile gelen orta öğretim sistemi ile yerleşme puanlarının hesap edilmesin de bu derecede orta öğretim başarı puanları göz önüne alınacak. 4+4+4 sisteminde orta öğretim başarı puanları ise en az 100 en yüksek 500 arasından olacağı belirlendi yani orta öğretimde okuyan bir öğrenci en az100 maximum 500 puan ostalamasına sahip olabilir. 4+4+4 YGS de yerleştirme puanı ortaöğretim başarı puanın %12 sini kapsıyacak. Yani orta öğretim başarı ortalamasının %12 si yerleştirme de değerlendirilecek. Tabi ki de bu çok büyük bir oran yerleştirilme sırasını çok etkileyebilir.



Bu içeriğe ulaşmak için kullanılmış bir takım içerik aramaları; 4+4+4 Sistemi nedir?, Eğitimde 4+4+4 sistemi nasıl yapılacak, Eğitimde 4+4+4 sisteminin özellikleri ne oalcak, Eğitimde 4+4+4 sistemi ne getirecek?, 4+4+4 sistemi komisyondan geçti, 4+4+4'le ilgili tüm bilinmeyenler?,

4+4+4 Almanya modeli mi?, 4+4+4'ün ilk 4'üne diploma yok!, Meclis, 4+4+4 maratonuna hazırlanıyor, 4+4+4’e Yeni Düzenleme,10 soruda 4+4+4



4+4+4 ile alakalıweb sitemizde burada son verdik. 4+4+4 ile ilgili daha çok içeriği incelemek için web sitemizisürekli takip ediniz.Yeni düzen değişimleri ve 4+4+4 ile alakalı bütün bilmek istedikleriniz web sitemizde güncel olarak paylaşılacaktır. Hoşçakalın.

0 yorum:

Yorum Gönder

Aşağıdaki Formu kullanarak bizimle iletişime geçebilir , yorum bırakabilirsiniz.