Milli Eğitim Bakanlığımız ilköğretim okullarında 6,7,8.sınıflara,Matamatik veFen Bilgisi derslerinden proje ödevi yapılmasını istiyor.proje ödevinden alınan notlar yazılı gibi ortalamaya ilave edilecektir.Proje ödevi nedir ve nasıl yapılır,faydaları nelerdir?Bu konular üzerine yazımı yazacağım.Aslında proje ile yapılan dersler daha verimli ve üretici bir öğrenme modelidir.Japonyada proje modeli eğitimde uygulanmaktadır.Çok faydası olacağı kanaatindeyin.Öğrencilerimiz proje modeli ile yeni karşılaştıkları için nasıl ve niçin yapılacağının tam bilincine varamadıkları kanaatindeyim.Bu yüzden proje destekli eğitimin nasıl gerçekleştiğini MEB Tanımlamaları ile açıklamaya çalışacağım.
Proje temelli öğrenme modeli bir yada daha fazla alanın temel kavamları ve ilkeleri üzerine odaklıdır.Bu modelin ana öğeleri ,esnek bir yapısı olan örnek olay yada diğer konularla bağlantılı bir problem-senaryo yada öğrenci merkezli öğrenme ve küçük gruplarla birlikte öğrenmedir.Her senaryonun sonunda gerçekçive öğrenci tarafından geliştirilmişbir ürün ortaya çıkar.Proje temelli öğrenme modeli öğrencinin etkin katılımını destekler.Ayrıcabilişsel etkinlikler içerdiği,çok çeşitli arç gereç kullanımını desteklediği yaşam becerileri ve sosyal becerileri birlikte ele aldığı için teknoloji kullanımı bir araç haline gelir.Bilgisayardan ayrıntılı bilgi alma işlemi proje ile öğrenede önem taşır.Bilgisayar kullanımı gelişmiş olur.
Proje temelli öğrenme;belli bir disiplin içerisinde genel düşünümü sağlar,temel sistemleri ve ilkeleri kullanaraköğretme ve öğrenme modelidir.Bu model sayesinde öğrenciler sorunlarını çözme yollarını proje yöntemi ile çözmeye çalışacaklardır.Bu yöntem çocukların üretken olmalarını sağlayacaktır.proje temelli öğrenmenin yararları şunlardır.
1-Öğrencilerin kendi ilkelerine göre karar verip yaratıcı düşünmelerini sağlar.
2-Öğrenciler öğrendiklerini gösterebilmek ve uygulayabilme kabiliyetlerini gösterirler.
3-öğrencilerin en genel bilgilere bile daha derinden bakma kabiliyetlerini geliştirirler.
4-projelerindeki başarıları ve konuları iş imkanlarını genişletir.
5-Öğrencilere kendi oyunları ve isteklerini sergileme imkanı verir.
Öğrencileri kendi ilgi alanlarında ilerlemeye ,karar vermeye,sorunları çözmeye güdüler.
öğrencilerin sınıf dışı dünyanın sorunları ile ilgilenme o dünyanın sorunlarına çözüm bulmaya teşvik eder.
yaşama atıldıklarında kendi düşünce dallarında ilk adımı atmış olurlar.
öğrencilerin öğretmenlerden yardım almaları ve öğrencinin okul içinde yer edinmesini sağlar.öğretmen öğrenci ilişkilerinin güçlenmesini sağlar.
proje temelli öğrenmede etkinlikler çeşitlilik gösterir.Amaç öğrencilerin zor soru ve problemlerin üstesinden gelmelerini sağlamaktır.Bu model ile öğrenciler karmaşık fikirleri,anlaşılır hale getirir ve konuyu yetenekleri ile birleştirerek ortaya projeler çıkarırlar.
proje temelli öğrenmede öğrencilerin tamamen kendilerine ait projeler ortaya çıkarmaları esastır.
öğrencilerin araştırmalarını,kendi yetenekleri ile ortaya koydukları proje ile ortaya çıkarmalarıdır.proje üretmenin bazı aşamaları vardır.Öğrenciler araştırma konusunu alır,araştırır,problemi tesbit eder,bilgiler tolar,toplanan bu bilgileri analiz eder,eski ve yeni bilgileri karşılaştırır.Edinilen yeni ve doğru bilgiler öğrenmenin ve projenin temel taslağını oluşturur.
bilgi ve beceriye dayanan öğrenci odaklı ve kalıcı bir öğrenme şeklidir.verilen konu ne kadar öğrencinin ilgi alanına uygunsa başarı okadar büyük olur.Öğrencilerin bilgi ve zeka düzeyini gösteren bir öğrenme biçimidir.Her öğrencinin farklı öğrenme modeli vardır.kimi okuyarak,tekrarlayarak,kimi tartışarak öğrenir.Bu öğrenme modelinde öğrenci araştırır,tartışır,ortak bir nokta bulur.bir ürün ortaya çıkarır.öğrencinin performansı gözlenebilir hale gelir.Öğrencilerin bireysellikten çıkıp iş birliği yapmaları sağlanır.
öğrenciler,kendi kişisel yetenek ve becerilerini grup iletişimi ile geliştirir,yeni fikirler üretebilirler.
Proje temelli öğrenmede amaç öğrencilerin tamamen özgür fikirler üretmelerini sağlamaktır.öğrenci odaklı,araştırmayı temel alan bir öğrenme türüdür.kişisel beceriler birleşerek,grup becerileri haline getirilir.İyi bir fen projesi nasıl yapılır.Önce yaratıcı ve özgün olun bu çok önemli.Ders kitaplarından daha öteye gidin.Konunuzu iyi araştırın anladığınıza emin olun.Eski bir problemi yeni yollarla çözebilirsiniz.Eldeki verilere yeni bir bakış açısı getirebilirsiniz.Bilimsel bir bakış açısımı getiriyotrsunuz bundan emin olun.Bilimsel konulara hakim olun.öğretmeninizle iş birliği yapın.
somut hedef belirleyin.Hedefinize ulamak için beyninizi yorun ve bilgi toplayın.Herkesi denleyin.Kendinizi tanıyarak yola çıkın.İlgi alanlarınız ve merak duyduğunuz konularla ilgili ödev alın.
projelerinizin ölçülebilir net ve somut çıktıları olmasına dikkat edin.
projeler 1 veya 2 kişi ile yapılır.
rehber öğretmenden devamlı yardım alabilirsiniz.(ödevi veren öğretmen rehber öğretmeninizdir)
projenizi 3 gruba ayırın
1-Amaç(AMACINIZIN NE OLDUĞUNU BELİRLEYİN.HANGİ SORUNU ORTADAN KALDIRMAK İSTİYORSUNUZ.)
2-Durum(konunuz hakkında ayrıntılı olarak bilgi edinin.)
3-yöntem(başarmak için hangi yolları kullanacaksınız.iyi düşünün.)
9 Mart 2008 Pazar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder
Aşağıdaki Formu kullanarak bizimle iletişime geçebilir , yorum bırakabilirsiniz.